Tips Pengantin : Percayalah, Kebahagiaan Pasti Akan Datang Setelah Berlakunya Kesedihan

Spread the love

Dalam kehidupan kita, kita akan merasakan sesuatu, kita juga akan melalui perkara-perkara yang mungkin kita tidak mahu. Kesedihan, masalah dan percubaan seolah-olah datang dan pergi.

Tidak ada perkara seperti gembira sepanjang masa dan laluan kita sentiasa mudah. Akan ada masa apabila kehidupan kita akan dihadapi dengan pelbagai kesukaran dan kesedihan.

Percaya Bahwa Setiap Penciptaan Tuhan Adalah Pakej Dan Pasangan

Apabila kita melihat dan berfikir, kita merasa betul, bahawa setiap penciptaan Tuhan memang  aatu pakej dan pasangan. Ia bukan sahaja manusia yang dicipta secara berpasangan. Tetapi  masih terdapat banyak perkara yang dibuat secara berpasangan.

Terdapat kesedihan, ada kebahagiaan, ada juga kesulitan. Malah masih terdapat banyak perkara yang dibuat secara berpasangan. Kerana semuanya telah dibuat dalam pakej, jadi tidak perlu sedih dan mendalam dalam kesedihan.

 

Setiap masalah mempunyai penyelesaian dan setiap penyakit mempunyai ubat

Tuhan adalah adil dan adil, ketika Tuhan memberikan kita masalah, Tuhan telah menyediakan  masalah sesuai dengan penyelesaiannya. Apa yang perlu kita lakukan adalah bersabar, rela menerima peruntukan yang telah ditetapkan oleh Allah untuk kita.


Sentiasa cari jalan keluar sehingga anda benar-benar mencari penyelesaian supaya bersabar dengan masalah yang dihadapi. Dan setiap penyakit yang diberikan kepada kami, maka penyakit itu pasti akan menyembuhkan, semua yang perlu kita lakukan adalah mencari ubat untuk penyakit yang kita miliki.


Begitu juga dengan Kesulitan, Jarak Antara Kesukaran Dan Kemudahan Sangat Tutup.

 

 

Setiap Kesulitan Akan Datang Juga Harus Ikut

Yakinlah bahawa selalu ada kesenangan dalam setiap kesukaran dalam kehidupan kita.


Bersabar kerana jarak antara kesukaran dan kemudahan sangat dekat.

Kemudahannya akan sentiasa berada di belakang kesukaran, dia selalu mengikuti kesukaran sehingga bila masa kemudian kemudahan akan menggantikan peranannya.

Kesedihan Adakah Sama, Di Mana Ada Kesedihan Kemudian Ada Apa Kebahagiaan. Tidak Akan Sedih Selamanya, Pasti Rasa Bahagia Terlalu


Sekiranya selepas kesukaran, sentiasa ada perkara seperti kemudahan. Kemudian kesedihan  adalah sama, selepas kesedihan pasti ada sesuatu yang disebut kebahagiaan. Percayalah bahawa ia tidak akan selamanya sedih, akan ada masa selepas kesedihan kebahagiaan menyambut anda untuk melupakan rasa sakit yang pernah ada. Akan sentiasa berubah antara kesedihan dan kebahagiaan sesuai dengan bahagian masingmasing. Tidak semestinya sedih dan tidak akan selalu berasa gembira.

 

Hanya Perlu Kesabaran, Ketulusan Dan Masih Percayalah Bahawa Selepas Kesulitan Akan Selalu Dipermudahkan Dan Setelah Kesedihan Akan Rasa Bahagia


Kunci utama hidup ialah kesabaran dan keikhlasan. Apabila kita dapat bersabar dan ikhlas, kita akan menerima semua peruntukan Tuhan dengan hati yang terbuka.


Dengan cara itu dia akan sedar dan terus percaya bahawa selepas kesulitan akan sentiasa diberikan kemudajan. Dan selepas kesedihan pasti akan merasakan nama kebahagiaan.

 

 

SUMBER : https://pesonapengantin.my/percayalah-kebahagiaan-pasti-akan-datang-setelah-berlakunya-kesedihan/?fbclid=IwAR3uj2l_oK59RrxNr51gT_VnYn4LLU6Eg3JB_PZG7ApvHNF9P-pZmxZ5MOE

Post navigation

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *