Tips Pengantin : Akhirnya Bukan Yang Cantik Atau Tampan Tapi Yang Mampu Menghargai Akan Jadi Pilihan Kita

Spread the love

Ketika kita remaja, selalu yang kita lihat ialah fizikal dan penampilan, bahkan apa-apa yang terlihat cantik dari seseorang itu.

Tetapi ketika sudah dewasa, semakin meningkat usia, sudah mampu memikirkan kenyataan bukan hanya tentang suka dan cinta, disitulah seseorang akan sedar bahawa cinta dan suka saja tidak cukup.

Dan akhirnya kamu akan semakin sedar bahawa bukan yang cantik atau yang tampan yangmenarik, tapi yang ma mpu menghargaimu dengan tulus dan mampu membuatmu selesa.

 

Yang Menawan di Hati Bukan Lagi yang Menarik Secara Fizikal, Tapi yang Mampu Berkomitmen dan Mampu Memahami

Jika dulu fizikal yang menjadi keutamaan, tapi semakin kamu dewasa pasti kamu tidak akan lagi mengutamakan semua itu.

 

Jika Benar Kamu Sudah Dewasa, Fikiranmu Bukan Hanya Tentang Cinta dan Suka, Tapi Bagaimana Untuk Bahagia

Jika memang benar fikiran sudah dewasa, maka pasti yang ada dalam fikiranmu bukan hanya tentang cinta dan suka, tapi bagaimana kiranya nanti kamu boleh bahagia dalam hidupbe rsama menuju yang lebih baik.

Jika sekarang kamu sudah berada dalam umur yang matang, pemikiran yang matang,anda mungkin sudah tahu bagaimana kehidupan berumah tangga yang sebenarnya, maka disitulah kamu akan sedar bahawa yang bertanggung jawablah yang perlu diutamakan.

Bukan hanya itu, yang mampu bekerja keras, tidak malas, dan benar-benar memiliki visi misi, pasti yang sebegitulah yang dipilih untuk menjadi pasangan hidup.

 

Begitu Juga Dengan Lelaki, Bukan Lagi yang Cantik yang Akan Menjadi Tujuan Tapi yang Mampu Mengurusi Dirinya Dengan Baik dan Menghormati Yang Akan Dipilih.

 

 

SUMBER : https://www.pesonapengantin.my/akhirnya-bukan-yang-cantik-atau-tampan-tapi-yang-mampu-menghargai-akan-jadi-pilihan-kita/?fbclid=IwAR3DVaIud8EZo8hJ24qh68-kSAV82cOX2sbQyDRTLp1RXKtQx032RNQI9qs

Post navigation

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *