Tips Pengantin : Jika Isteri Sedang Mengandung Maafkanlah Segala Salahnya Agar Dia Mudah Bersalin

Spread the love

Setiap wanita pasti menginginkan untuk hamil selepas mendirikan rumah tangga. Ia satu pengalaman hidup yang indah dan mengujakan terutamanya buat pasangan yang sudah menanti sekian lama untuk menimang cahaya mata sendiri.

Doa mudah bersalin serta aspek spiritual lain yang boleh membantu semua wanita yang mengandung inginkan proses bersalin yang lancar serta selamat. Untuk seorang muslim, doa adalah senjata utama mereka dalam mengharungi pancaroba kehidupan. Justeru, mengamalkan doa mudah bersalin dan amalan-amalan lain adalah digalakkan bagi mendapatkan proses bersalin yang mudah.

 

Terdapat dua jenis doa yang dianjurkan oleh alim ulama dan ahli agama yang sesuai dijadikan amalan, ia bukan sahaja boleh digunakan sebagai doa mudah bersalin, bahkan doa untuk memperoleh keselamatan dan zuriat yang baik.

Koleksi doa mudah bersalin ini boleh dibaca oleh ibu yang menunggu saat melahirkan anak dan oleh mereka yang menunggu kelahiran bayi seperti suami atau ibu bapa. Senarai doa mudah bersalin di bawah ini adalah berdasarkan ayat-ayat daripada kitab suci Al-quran.

Doa mudah bersalin yang dibaca oleh orang menunggu ibu bersalin (suami sangat digalakkan baca doa ini)

“Allah menginginkan kemudahan bagimu, dan tidak menginginkan kesukaran bagimu” (Surah Al – Baqarah, ayat 185)


“Tidak ada seorang perempuan pun yang mengandung dan melahirkan, melainkan dalam pengetahuan-Nya.” (Surah Al-Fatir, ayat 11)


“Apabila bumi digoncangkan dengan goncangan yang dahsyat. Dan bumi telah mengeluarkan beban-beban berat (yang dikandung)nya.” (Surah Al-Zalzalah, ayat 1-2)


Mudah-mudahan jika sering diamalkan, doa mudah bersalin di atas mampu untuk memberi kekuatan kepada anda dan juga keluarga anda. Doa mudah bersalin di atas juga dapat dijadikan sumber pahala dan taqwa kepada Tuhan. Kalau anda sedang menunggu hari untuk bersalin, belajarlah menjadi lebih positif untuk melalui pengalaman melahirkan anak.


Sememangnya, ianya adalah pengalaman yang ditakuti oleh semua wanita hamil tetapi pahala daripada-Nya pasti diberikan kepada si ibu. Sebelum melahirkan, mohonlah keampunan daripada suami. Dengan keredaan suami dan doa ikhlas darinya, diharapkan proses bersalin lebih lancar dan kedua-dua ibu serta bayi semuanya selamat.

 

 

SUMBER : https://pesonapengantin.my/jika-isteri-sedang-mengandung-maafkanlah-segala-salahnya-agar-dia-mudah-bersalin/?fbclid=IwAR1GcPMSTDlReESoAdPzhefyBL8W7cHF0YHTtZS1UNh16ZERPlrWJB8l54s

Post navigation

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *