Tips Pengantin : Lelaki Ini Kongsi “Bila Nak Kahwin Takyah Takut La Ada Duit Ke Takde Duit Sebab..”

Spread the love

Siapa tak suka bila sebut bab kahwin. Tanyalah sesiapa pun yang sedang menuju ke arah ini, semua pasti tersenyum bila ditanya mengenai perkahwinan.


Ramai orang nak kahwin sebab nak halalkan hubungan setelah sekian lama bercinta. 

Atau nak menghalalkan ‘ikhtilat’ supaya mereka lepas-lepas ni boleh la mesej dan lakukan dengan jalan yang halal. Sebab tu mereka nak kahwin. Pokoknya, nak tinggalkan maksiat.


Mukhlis Rosdi kongsi kisah menarik macamana dia mengorat teman wanitanya hingga menjadi  isterinya kini.


Dulu sebelum kahwin susah nak kerja sama2 nak buat itu nak buat ini sebab dia duduk kl.


Sekarang Alhamdulillah boleh run bisnes sama2 & kalau ada apa2 je benda yang takfaham & taktahu macam mana nak buat, terus boleh bincang sebab dah duduk sebumbung kann. Sebab tu Islam suruh kita kahwin cepat2 sebab segala benda jadi mudah. Paling penting bila dah couple tu mesti nak keluar sama2 kan. Tu yang salah sebab setan mesti kacau punya. Actually keputusan nak kahwin ni saya buat secara tiba2 sebab takut setan makin bertambah sampai si Reen ni mula2 macam taknak sebab sy buat keputusan terlalu mengejut ? Tapi kita lelaki kena convince dia yang kita memang kena kahwin even duit takbanyak pun. Sebab satu susah nya nak berbisnes sebab jauhh. Susah nak bincang. And saya convince si @nazreenazurahijab ni yang kita kena kahwin & takyah takut la ada duit ke takde duit sebab yakin je dengan Allah rezeki lepas kahwin mesti Allah luaskan lagi. Alhamdulillah sampai ke hari ini saya bersyukur dengan apa yang Allah bagi even takbanyak tapi cukup. Kalau bersyukur, semuanya pasti cukup ?

 

 

SUMBER : https://www.pesonapengantin.my/lelaki-ini-kongsi-bila-nak-kahwin-takyah-takut-la-ada-duit-ke-takde-duit-sebab/?fbclid=IwAR0545fCjRVWKZFNm0rB7jwNEaAhAL_QluxKfDCHrGSuanM2xAKaMjU_2Ps

Post navigation

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *