Tips Pengantin : Berbuat Baiklah Kepada Isteri Anda Sebelum Berbuat Baik Kepada Orang Lain

Spread the love

Dalam sesebuah hubungan pasti ada masa pasang surutnya iaitu kegembiraan dan
kesedihan. Semua orang mengimpikan hubungan yang bahagia hingga ke akhir hayat. Suami adalah ketua keluarga.

 

Sebagai seorang suami, anda perlu tahu peranan anda dan tanggungjawab. Suami yang baik akan membahagiakan isteri mereka walau apa jua pengorbanan yang dilakukan.

 

Emosi isteri mesti dijaga dan dijaga dengan baik. Ramai isteri tertekan kerana tekanan dari suami mereka yang membuat mereka kurang bahagia.

 

Bayangkan betapa bahagianya suami yang selalu memberi isterinya merasa selesa. Anda mesti faham, jika isteri mempunyai anak juga, dia mesti menjaga segala-galanya. Bermula dari menjaga anda sebagai suaminya kepada anak-anak anda juga. Lebih-lebih lagi, isteri juga bekerja dan watak suami tidak baik, hidup semakin sukar.

 

Sesungguhnya anda sibuk bekerja untuk mencari nafkah, walaupun kadang-kadang anda sibuk dengan kawan-kawan anda di luar sana. Anda juga sibuk dengan media sosial, bermain telefon bimbit dengan senyuman.

 

Mungkin anda merasa sebagai seorang raja yang perlu dihormati oleh seorang wanita bernama isteri. Baginya semua hal ehwal anak, pakaian dan minuman adalah semua urusan isteri. Hanya memberi wang tidak bermakna anda tidak mempunyai tanggungjawab untuk mendidik anak anda juga. Bantu isteri anda, buat dia gembira kerana kebahagiaan adalah salah satu kunci untuk mengalirkan rezeki anda.

 

Ingat bahawa isteri anda bukan pembantu rumah yang anda perlu bayar dengan nilai wang ringgit. Anda tidak boleh membuatnya begitu kerana dia adalah isteri anda.

 

Isteri adalah orang biasa yang kesilapan juga sama seperti yang lain. Mungkin dia tidak bekerja seperti wanita yang dapat membantu pendapatan keluarga. Tetapi dia adalah isteri yang dapat mengorbankan nyawa untuk melahirkan anak-anak anda.

 

Dia adalah seorang isteri yang sanggup menyediakan makanan walaupun pekerjaannya ditimbun supaya anda tidak kelaparan dan dahaga. Dia adalah ibu kepada anak-anak anda yang sanggup tidak tidur sepanjang malam ketika anak anda sakit.

 

Dia tidak pernah lupa untuk berdoa untuk kamu dalam setiap sujud. Cubalah untuk melihat kebaikannya bukan hanya keburukannya, kerana dia juga tidak pernah meminta lebih banyak darimu. Berhati-hati dengan mandat Allah kerana isteri dan anak-anak anda boleh menjadi cara untuk meningkatkan kekayaan mereka. Jadi berbuat baik kepada isteri anda sebelum berbuat baik kepada orang lain.

 

Sumber : https://www.pesonapengantin.my/berbuat-baiklah-kepada-isteri-anda-sebelum-berbuat-baik-kepada-orang-lain/?fbclid=IwAR0hd-Ei49sXxDkaNBlqawbvEtuWLLp-MrmHX8uSfIikY1iLrnBUeTY03Zw 

Post navigation