Tips Pengantin : Bila Seorang Wanita Mendirikan Rumah Tangga, Perkara utama Yang Dicarinya Ialah Kebahagiaan Bersama Suami

Spread the love

Suami dan pasangan kena tahu matlamat dalam perkhwinan tahu jaga perasaan pasangan masing-masing, saling menghormati dan saling setia. Jangan sesekali tipu dan curang kerana ia terlalu menyakitkan.


Bila seorang wanita mendirikan rumahtangga, perkara utama yang dicarinya ialah kebahgiaan bersama suami dan anak-anak yang bakal dilahirkan hingga akhir hayatnya. Dalam merealisasikan impiannya, wanita itu akan meletakan sepenuh kepercayaan kepada suaminya dengan harapan, suaminya akan sentiasa berlaku jujur kepadanya.

 

Kadangkala suami mudah terpedaya dengan godaan luar hingga membuatkannya melanggar janji setia kepada isterinya. Mula menipu dan tidak jujur dengan isterinya. Bila semuanya terbongkar, bagi isteri yang mudah kalah dalam peperangan emosinya, perceraian adalah jalan penyelesaiannya. Tapi bagi isteri yang kental, berfikiran waras dalam mengawal emosinya, mungkin kemaafan telah tersedia untuk si suami.


Tetapi tidak KEPERCAYAAN. Sekali ia dikhianati, ia akan hilang untuk selama-lamanya. Pada masa itu, walaupun si suami berada dalam keadaan yang benar, si isteri sukar untuk mempercayainya.


Isteri akan mula ‘menyiasat’ segala gerak geri suami. Dan jika sekali lagi si suami ditangkap menipu, isteri akan berhenti ‘menyiasat’. Suami mungkin sangkakan isterinya tak marah lagi. Tapi sangkaan itu salah.



Jika berlaku situasi itu, maknanya isteri dah muak dengan tingkahlaku suami dan tidak ambil peduli dengan apa yang berlaku. Apa yang terlintas di fikirannya ialah menyusun strategi bagaimana untuk mengurangkan kebergantungan terhadap suami.


Dia perlu menyiapkan diri dari segi material, fizikal dan mental untuk berhadapan dengan apa sahaja kemungkinan yang berlaku.
Kredit : Noor’Ain Hashim
13/12/2019 Bila Seorang Wanita Mendirikan Rumah

 

SUMBER : https://pesonapengantin.my/bila-seorang-wanita-mendirikan-rumah-tangga-perkara-utama-yang-dicarinya-ialah-kebahagiaan-bersama-suami/?fbclid=IwAR2P5qqjJa-vxRaTEo4EOT12pzOYjlqcQneMIglmvW08ZAzvKSrOsa0M5o0

Post navigation

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *