Tips Pengantin : Sebenarnya Fasa 5 Tahun Pertama Perkahwinan Adalah Yang Paling Menguji Suami Isteri

Spread the love

Jika kita lihat hari ini ramai yang seakan-akan mempermainkan tujuan sebenar perkahwinan.


Mereka seolah-olah tidak faham maksud berkahwin kerana memutuskan untuk bercerai tidak sampai sebulan dengan alasan tidak sehaluan.

 

PERKAHWINAN BUKAN SEKADAR PENAMAT CERITA CINTA SESEORANG SEBALIKNYA PERMULAAN SEBUAH PERJALANAN BERSAMA SEPASANG SUAMI DAN ISTERI. AKAD NIKAH YANG TERMETRI MENGANDUNGI SYARAT PERJANJIAN YANG PERLU DIPENUHI DAN MENJADI AMANAH BUAT SUAMI DAN JUGA ISTERI IAITU UNTUK SUAMI MEMBAHAGIAKAN ISTERI MALAH UNTUK ISTERI MEMBAHAGIAKAN SUAMI.

 

Mengambil keputusan untuk berpisah atau bercerai dalam usia perkahwinan terlalu mentah hanya dengan alasan tidak sehaluan bukanlah keputusan yang bijak sebaliknya mencerminkan keperibadian sebenar individu yang terburu-buru dalam membuat keputusan.


Pakar psikologi menetapkan lima tahun perkahwinan adalah tempoh untuk mengenali pasangan dan menyesuaikan diri. Percintaan walau bertahun belum menjanjikan anda mengenali bakal pasangan sebaiknya.


Bagi mengelakkan kejadian seperti ini berlaku, setiap individu perlu menyediakan diri dari segi mental dan emosi juga. Bersedia untuk menerima profil diri sebenar pasangan, berusaha memahami dan sesuaikan dengan hidup anda. Persediaan ini pula hanya boleh berjaya andai niat anda untuk berkahwin adalah tulus dan menerima dia seadanya.


Kredit gambar: saidahphotography

 

 

 

SUMBER : https://www.pesonapengantin.my/sebenarnya-fasa-5-tahun-pertama-perkahwinan-adalah-yang-paling-menguji-suami-isteri/?fbclid=IwAR00eeQy26fhqeZjoFIktQxhC7nvArSe0tvVl5Cy9ZlaXea86dm4QQbaM-Y

Post navigation

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *