Tips Pengantin : Rezeki Asyik Tak Cukup, Rupanya Sebab Berhutang Dengan Isteri. Nak Hidup Bahagia Jangan Kedekut

Spread the love

Perkahwinan itu memanglah dikatakan penyatuan dua jiwa. Berkongsi apa saja dengan yang tersayang termasuklah harta benda. Namun tidak bermakna sang suami boleh berhutang nafkah dengan isteri.


Pemberian nafkah itu wajib buat isteri. Walaupun nilainya sedikit tetapi apa yang penting dapat melunaskan tanggungjawab kepada isteri.


Jangan nanti rezeki asyik tak cukup disebabkan berhutang nafkah dengan isteri.

Benda paling suami terlepas pandang. HUTANG NAFKAH. Sebab apa rezeki selalu tak cukup? Sebab apa dapat banyak pun tak cukup? Duit habis tapi tak nampak spend untuk apa?


Hati kusut. Tanya isteri anda, tanya dari hati ke hati. Adakah dia redha untuk segala nafkah suami terhadap isteri. Tanya isteri,adakah dia betul2 halalkan segala hutang nafkah yang suami berhutang tu?


Percayalah, isteri ni sebenarnya banyak benda dia pendam tapi dia takkan luahkan sebab menjaga hati. Kedua sebab nak elakkan pergaduhan. JANGAN KEDEKUT dengan isteri.


Perasan tak pasangan yang bahagia selalunya suami tak kedekut dengan isteri. Perasan tak?? Makan isteri berkira,sampai isteri kena keluarkan duit sendiri. Dalam tak sedar,kita suami dah BERHUTANG dengan isteri.


Isteri memang jenis tak berkira, tapi jangan ambil kesempatan.


Kite tengok isteri tak kisah,kita tahu ke dalam hati dia?


Mak Ayah dia lepaskan dia untuk menjadi isteri kamu untuk dijaga macam diorang jaga. Bukan kamu kerah tenaga dia macam BABU. Bukan untuk kamu kerah kudrat dia siang,malam 24jam tanpa rehat.


Bukan untuk kamu lukakan hati dia sedangkan hati kamu,kamu nak dia jaga. Kalau dia tahu layanan kamu terhadap anak dia agak2 dia akan bagi tak kahwin?


Kahwin ni bukan untuk SEDAP semata tapi banyak TANGGUNGJAWAB yang kena pikul. Atas dunia boleh kite ngelat,tapi kita kena ingat Allah Azza Wajalla Maha Melihat.. Kita akan dipersoalkan kat akhirat esok2.


Jadilah suami yang bertanggungjawab. Sayangilah isteri. Jagalah perasaan isteri. Isteri lah punca rezeki suami makin bertambah. Semoga kita terus bahagia dan mendapat keberkatan daripada Allah SWT. Aamiin..


Sumber : Khairul Johari

 

 

SUMBER : https://www.kashoorga.com/rezeki-asyik-tak-cukup-rupanya-sebab-berhutang-dengan-isteri-nak-hidup-bahagia-jangan-kedekut/?fbclid=IwAR0q_Fn42XeQ1C8gPwzsxlLZgrLVUa97eJUA1rpmi8oHrRp6Xtyx6lrP4MY

Post navigation

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *